Per-Inge Irtelius

Per-Inge Irtelius

 

Min pedagogik bygger på anpassning, högt engagemang och tempo med mycket humor.  Det  handlar inte så mycket om att lära ut modeller och tekniker men väl att få deltagarna att älska sitt jobb och tycka det de gör till vardags är det mest roliga och spännande som finns. De ska längta till att få prova sina nya lärdomar när de kommer tillbaka från utbildningen. Viktigt är att kunna mäta utvecklingsinsatser från start och genom hela processen.

Jag har lång erfarenhet från främst marknadsorienterade företag där jag har arbetat som säljare, försäljningschef och VD. Dessutom har jag nu över 25 år som affärs- och säljutvecklingskonsult.

Exempel på uppdrag: Säljutveckling för fältsäljare, innesäljare och ”icke-säljare”, Utvecklings/förändringsarbete för chefer i ledningsgrupper & team, Kundbemötande, Kommunikationsträning och Individuell coaching.

Mina viktigaste värderingar: Lyssna Engagera, Inspirera

Känner du till kommunikationens ”blinda fläck”?

Vi kommunicerar och tillhandahåller information på det sätt vi själva vill ha det, vilket innebär att vi interagerar med andra ur vårt eget perspektiv. Därför är den viktigaste regeln inom affärskommunikation:

”Behandla andra så som de vill bli behandlade”
Kommunicera med folk där de känner sig mest bekväma. Tala och påverka på ett sätt de vill lyssna till och bäst förstår. ”Sälj” idéer, produkter och tjänster till dem på det sätt de vill köpa och fatta beslut. Led kunder och medarbetare på det sätt som passar dem bäst att följa. Det är vad dina kunder, medarbetare eller kollegor tycker som räknas – deras uppfattning blir din verklighet att anpassa dig efter.  Anpassning skapar förtroende och därmed en förbättrad kommunikation.

Sälja, leda eller serva med färger

Ett nytt träningsprogram som bygger på analysverkyget Pussel DISC. Pussel innebär att man får en klar bild när alla bitar kommit på plats. En ”beteendestilanalys” som beskriver de beteende och känslor som styr en säljare, ledare eller medarbetare i olika affärssituationer. Deltagarna får en ökad insikt om eget beteende som sedan är grunden för en lustfylld och annorlunda träning i förmågan att skapa förtroende genom anpassning.

Kunskapsföretagens marknadsföring

Ett program som beskriver olika konkurrensmedel för framgång i kunskapsintensiva företag.  Metoderna som presenteras är främst utformade för specialister, konsulter och rådgivare som t.ex. tekniker, jurister, ekonomer och beteendevetare, men passar för alla som arbetar med kunskapsintensiva tjänster och produkter.

Försäljning för icke-säljare

Går det att lära sig att sälja? Ja, förutsatt att man gör upp med sig själv och vågar skapa sig en egen stil. Omprövning av känslor och värderingar är första steget. Att träna metoder och tekniker är nästa. Utbildningen vänder sig till personer som gärna vill vara efterfrågade men som inte gillar att behöva sälja. Det idag så välkända begreppet ”icke-säljare” kommer från boken med samma namn skriven av två konsulter från Konsulthuset.

Ser fram emot nästa kontakt!

Bästa hälsningar

Per-Inge Irtelius

Om du vill veta mer ring Per-Inge Irtelius på 070-530 50 80 eller maila peringe.irtelius@konsulthuset.se

Kommentarer är stängda